loading...
شاهدان سبز
alireza alipour بازدید : 44 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (1)



بخش خبر شهرستان: نماز عبادي سياسي آدينه همچون هفته‌هاي گذشته با حضور انبوه مومنين نمازگزار در مساجد و مصلي‌هاي سراسر كشور اقامه شد. ائمه جمعه در خطبه‌هاي اين هفته با اشاره به فرارسيدن سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر به بيان رشادتها و فداكاريها و ابعاد مختلف اين فتح بزرگ پرداختند و افزودند: بايد از اين حماسه باشكوه كه با رشادت‌آفريني رزمندگان و با تكيه بر قدرت الهي صورت پذيرفت درس عبرت گرفت. آنان با بيان اينكه اين پيروزي عظمت و اقتدار نظام اسلامي را به رخ جهانيان كشيد بيان كردند: حماسه سوم خرداد پيروزي هميشگي را براي ملت ايران و شكست را براي دشمنان نظام و انقلاب به ارمغان آورد. خطباي جمعه با تاكيد بر اهميت و پاسداشت حماسه فتح خرمشهر و حفظ دستاوردهاي دفاع مقدس اظهار داشتند: اين روز بايد به عنوان باارزش‌ترين وافتخارآميزترين روز در تاريخ نظام اسلامي همواره گرامي داشته شده و زواياي مختلف اين فتح بزرگ براي جوانان بازگو شود.
خلاصه اخبار نمازجمعه برخي شهرها در ادامه مي‌آيد:
* رشت - نماينده ولي فقيه در گيلان و امام جمعه رشت در خطبه‌هاي نماز جمعه عيد مبعث را بزرگترين عيد اسلامي برشمرد و گفت: بعثت پيامبر اسلام(ص) از بزرگترين اعياد ما مسلمانهاست زيرا اين عيد، عيد جدا كردن انسان از عالم حيوانات و بخشيدن كرامت انساني به انسانهاست. آيت‌الله قرباني افزود: انسانها بر خلاف نباتات و حيوانات نياز به تعليم و تربيت دارد و بشر نمي‌تواند مربي و معلم درست و كاملي براي انسانها باشد، بايد انسانهاي خداساخته كه علم‌شان از ناحيه خداوند و براساس حق و عدالت ارائه شده باشد بتواند انسانها را به سعادت برساند و زندگي عاقلانه و مدبرانه‌اي بر اساس خلقت به آنها ارائه دهد. امام جمعه رشت تصريح كرد: انبياء آمدند تا ميثاق فطرت را از مردم بخواهند و نعمت‌هاي فراموش شده همچون صداقت، امانت، خدمت به محرومان، تواضع و فروتني و... را به مردم يادآور شوند. آيت‌الله قرباني در ادامه به كارشكني آمريكا و غرب در مذاكرات هسته‌اي اشاره كرد و گفت: امروز غرب بدنبال بهانه بوده و در توافقات هسته‌اي در حال كارشكني است، ما بدنبال انرژي صلح آميز هسته‌اي هستيم، آنها اگر كارشكني كنند ما عجله‌اي نداريم آنها دارند با اين كارشكني‌ها آبروي خود را در دنيا مي‌برند.نماينده ولي فقيه در گيلان در ادامه خطبه‌ها به اعزام صدها نفر از عاشقان امام راحل(ره) به حرم مطهر اشاره كرد و گفت: بيست و چهار سال است كه عاشقان بنيانگذار جمهوري اسلامي با پاي پياده از مصلي رشت بطرف حرم مطهر امام راحل(ره) حركت مي‌كنند تا در سالروز ارتحال آن امام بزرگ شركت نمايند و اين نشان دهنده اين است كه عليرغم گذشت بيش از دو دهه از ارتحال امام، مردم همچنان عاشق امام و عاشق راه و انقلاب امام هستند و اگر دويست سال هم بگذارد مردم امام را فراموش نخواهند كرد.
* قم ـ امام جمعه موقت قم ضمن قدرداني از تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان، رعايت خطوط قرمز و ايستادگي و مقاومت آنها در برابر زياده خواهي دشمنان را ستود. حجت‌الاسلام والمسلمين حسيني بوشهري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر مقدس قم با بيان اين مطلب افزود: برخي مسايل هسته‌اي از جمله اصل غني سازي، سايت فردو، سانتريفيوژهاي مورد نياز، رآكتور آب سنگين اراك و توسعه و تحقيق قابل مذاكره نيست. وي خاطرنشان كرد: جالب‌تر اينكه دشمنان كشورمان به دنبال مذاكره در خصوص موشك‌هاي دوربرد نيز بوده و در حالي كه ايران اسلامي را به حمله نظامي تهديد مي‌كنند مي‌خواهند ما را خلع سلاح كنند. وي به كشورهاي غربي تاكيد كرد: شما در برابر ملت بزرگ و عزيز ايران اسلامي قرار گرفته ايد و بدانيد كه با اين سخنان راه به جايي نخواهيد برد و پيروزي نهايي نصيب نظام مقدس جمهوري اسلامي و ملت ايران خواهد شد. وي با بيان اينكه مسوولان نبايد تحريم‌ها را با مذاكرات گره بزنند، ذخاير و منابع سرشار و غني ايران اسلامي را مورد توجه قرار داد و گفت: مسوولان بايد خط مشي اقتصاد درون‌زا و برون گرا را با همه توان دنبال كنند تا ملت ايران در تمامي برهه‌ها سربلند و مقتدر باشد. حسيني بوشهري در پايان ضمن گراميداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر، تصريح كرد: امروز هنرمندان و نويسندگان و دست اندركاران فرهنگي كشورمان، بايد صحنه‌هاي دفاع مقدس را به زيبايي براي جوانان به تصوير بكشند تا نسل آينده به خوبي از هشت سال دفاع مقدس درس و پيام بگيرند.
* سمنان- حجت‌الاسلام عبدوس امام جمعه موقت سمنان بااشاره به مبعث رسول گرامي اسلام(ص) گفت: پيامبراسلام(ص) براي ايجاد وحدت و يگانگي درجامعه مبعوث شده است. وي افزود: هنر رهبران الهي ايجاد انسجام و تمركز بخشيدن به نيروها است. حجت‌الاسلام عبدوس، وحدت بخشيدن و يگانه كردن مردم از جهت فكر و عمل را از جمله نتايج بعثت دانست و افزود: در زمان ما هم هرجا تمركز و يگانگي وجودداشته، پيروزي حاصل شده است. وي برانگيخته شدن انديشه انسانها و تهذيب اخلاق راازويژگيهاي مهم بعثت پيامبر اكرم(ص) دانست و افزود: اگر تهذيب اخلاق با تفكر و انديشه عجين شود، تمام مشكلات سياسي، اقتصادي و فرهنگي برطرف خواهد شد و انسجام ووحدت نيز ازجمله نتايج آن خواهد بود. امام جمعه موقت سمنان باابراز تاسف از اينكه در الگوگيري، از پيامبر(ص) و رهبران ديني فاصله گرفته‌ايم و حركات و رفتار ما مسلمانان با اسلام و مسلماني شباهتي ندارد، ابراز اميدواري كرد باعنايت خداوند آنگونه باشيم كه عملكرد ما با اسلام و ادعاي مسلماني مطابقت داشته باشد. حجت‌الاسلام عبدوس، با اشاره به سالروز فتح خرمشهر، اظهارداشت: درسال 61 بسيجيان ما باعشق به خدا و با عزم ملي و مديريت جهادي موانع ايجاد شده از سوي دشمن را پشت سرگذاشتند و خرمشهر را آزاد كردند. وي افزود: به فرموده امام راحل، اين پيروزي جز با مدد الهي به دست نيامد و با آزاد سازي خرمشهر، كمر آمريكا، اسرائيل و همه حاميان صدام شكست. وي با اشاره به مذاكرات ايران با 1+5 گفت: اگرچه مذاكره كنندگان ما درابتدا تلاش مي‌كردند تا چهره استكباري و زورگويي آمريكا را به مردم ما و جهانيان بشناسانند، اما امروز محكم ايستاده‌اند و به مستكبران اعلام مي‌كنند كه چاره‌اي جز تسليم دربرابر اراده ملت ايران ندارند. وي با اشاره به عيد مبعث و اعياد بزرگ پيش رو، گفت: اسلام فقط گريه و عزاداري نيست و بايد براي شادي جوانان هم چاره انديشي كنيم.
* كرمان- امام جمعه موقت كرمان اظهار داشت: ظهور ايران به عنوان يك قدرت منطقه‌اي، بعد از فتح خرمشهر تثبيت شد. حجت‌الاسلام صباحي امام جمعه موقت كرمان با اشاره به سالروز فتح خرمشهر در عمليات بيت‌المقدس در سال 61 افزود: خرمشهر در سال 59 به اشغال رژيم بعث عراق درآمد و 578 روز در اسارت دشمن بود به طوري كه صدام با اطمينان از عدم آزادسازي آن توسط رزمندگان ايران، نام معمره را بر خرمشهر نهاده و نقشه كشور عراق را تغيير داده‌ بود. وي ابراز نمود: با راه‌اندازي قرارگاه كربلا در خوزستان و همكاري سپاه و ارتش؛ عمليات بيت المقدس براي آزادي خرمشهر طراحي و به مرحله اجرا درآمد.خطيب جمعه كرمان افزود: دهم ارديبهشت سال 61 عمليات آغاز شد كه در آخرين مرحله منجر به آزادسازي خرمشهر در سوم خرداد و ايجاد موجي از شادي و خوشحالي در ميان مردم گرديد. وي با اشاره به دستاوردهاي نظامي اين عمليات گفت: در اين عمليات كه 5400 كيلومتر از خاك كشورمان از اشغال بعثيون درآمد؛ 60 فروند هواپيما؛ 418 تانك؛ 30 قبضه توپ و 41 دستگاه خودرو دشمن منهدم شد.حجت الاسلام صباحي افزود: به اسارت در آمدن 19 هزار نفر و كشته شدن 16 هزار نفر از نيروهاي دشمن از ديگر دستاوردهاي اين عمليات بود. وي خاطرنشان كرد: بعد از اين عمليات اوضاع عوض شد و دستاوردهاي مهمتري حاصل گرديد از جمله اثبات قدرت دفاعي ايران، ظهور ايران به عنوان يك قدرت منطقه‌اي و ارائه يك الگوي موفق و كامل در معضلات اساسي كشور از جمله اين دستاوردها مي‌باشد.امام جمعه موقت كرمان همچنين به فرارسيدن عيد مبعث اشاره و اظهار كرد: پرداختن به اين موضوع؛ نقش تربيتي دارد چرا كه پيامبر اسلام(ص) بساط جاهليت را برچيد. وي اضافه كرد: اگر بخواهيم اسلام را بفهميم بايد جاهليت را به عنوان يك روش، ايده و فكر كه ويژگي‌هاي خاص خود را دارد، بشناسيم.حجت الاسلام صباحي ابراز داشت: جاهليت تنها منحصر به دوران قبل از اسلام نيست و در هر دوره‌اي امكان بروز و ظهور و حاكميت دارد.وي همچنين سالروز شهادت حضرت موسي ابن جعفر را به شيعيان و نمازگزاران جمعه تسليت عرض نمود.
* زنجان - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: فتح خرمشهر قدرت نظامي و دفاعي جمهوري اسلامي را به رخ جهانيان كشيد و ايران را به يكي از قدرت‌هاي موثر در معادلات منطقه‌اي تبديل كرد. حجت الاسلام علي خاتمي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته زنجان، به فرا رسيدن سه خرداد سالروز فتح خرمشهر و پيروزي عمليات غرور آفرين بيت‌المقدس اشاره كرد و اين عمليات را يكي از عظيم‌ترين رويدادهاي تاريخ كشور برشمرد.
وي يادآورشد: با سپري شدن هر چه بيشتر زمان، زواياي مختلف توطئه‌هاي استكبار جهاني عليه انقلاب و نظام اسلامي بيشتر و بهتر آشكار مي‌شود. حجت‌الاسلام خاتمي با بيان اينكه روز آزاد سازي خرمشهر، روز ايثار، پيروزي و مقاومت بود، اظهار كرد: تمام طول هشت سال دفاع مقدس سرشار از ايثارگري رزمندگان اسلام بود كه در نهايت نيز موجب پيروزي جمهوري اسلامي بر جبهه كفر و استكبار شد.
* ياسوج - امام جمعه موقت ياسوج گفت: حماسه به ياد ماندني سوم خرداد و آزادسازي خرمشهر از چنگ دشمن بعثي، پيروزي نهايي را براي كشور و ملت ايران و شكست هميشگي را براي دشمنان نظام و انقلاب به ارمغان آورد. حجت‌الاسلام موسوي اعظم در خطبه‌هاي نماز جمعه ياسوج افزود: صدام حسين و رژيم بعث عراق تمام تلاش خود را براي حفظ خرمشهر انجام دادند ولي رزمندگان باايمان و غيرتمند ايران اسلامي توانستند به لطف الهي آن را بازپس گيرند. وي بيان كرد: با آزادسازي خرمشهر از سوي رزمندگان ايران اسلامي، تمام اميدهاي عراق و نقشه‌هاي شوم استكبار جهاني به ياس تبديل شد.
* ساري - نماينده ولي فقيه در مازندران و امام جمعه ساري گفت: عظمت و اقتدار نظام اسلامي در حماسه سوم خرداد فتح خرمشهر تجلي و نمود عيني يافت. حجت‌الاسلام والمسلمين طبرسي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته ساري افزود: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با گذشتن ازجان و مال خود و ايثارگري‌هاي فراوان، حماسه‌هاي بي‌بديل در تاريخ نظام اسلامي ثبت كردند كه تا ابد زنده و جاويد باقي خواهد ماند. وي اظهارداشت: رزمندگان اسلام در سايه عنايت حق تعالي و با عزم ملي و مديريت جهادي، خرمشهر را فتح كردند و اين حماسه سرنوشت هشت سال دفاع مقدس را به نفع نظام اسلامي تغيير داد. وي با تبريك درپيش بودن ميلاد نبي مكرم اسلام به تمامي مسلمانان جهان، گفت: بعثت حضرت محمد(ص) يك نعمت بسيار بزرگ و غيرقابل تكرار براي جامعه بشريت است.
* خرم آباد - نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به ابلاغ سياست‌هاي كلي جمعيت از سوي رهبر انقلاب اظهار داشت: طي سالهاي اخير شاهد كاهش جمعيت در كشور بوده‌ايم كه اين كاهش جمعيت يك هشدار بزرگ و تهديد جدي براي ايران است. حجت الاسلام والمسلمين ميرعمادي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه با اشاره به سوم خرداد ماه سالروز آزادسازي خرمشهر در عمليات بيت المقدس گفت: اين روز به عنوان روز مقاومت، ايثار و پيروزي نامگذاري شده است. نماينده ولي فقيه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بيان اينكه فتح خرمشهر ابعاد مختلفي داشت كه امام خميني(ره) در اين رابطه گفتند فتح خرمشهر شبيه به يك معجزه بوده است، تصريح كرد: رزمندگان ايران اسلامي با تكيه بر قدرت خداوند و ايمان خود توانستند خرمشهر را آزاد كنند. حجت‌الاسلام ميرعمادي با بيان اينكه پيام مبعث يك پيام جهاني براي همه انسان‌ها است، تصريح كرد: عبوديت و بندگي خداوند، مبارزه با ظلم و فساد و عدالت خواهي از پيام‌هاي روز مبعث است. وي يادآور شد: اين روز يك روز بسيار عظيم و بزرگ بوده و بزرگترين عيد براي مسلمانان است.
* اصفهان- نماينده ولي فقيه دراستان و امام جمعه اصفهان با گراميداشت سوم خرداد، سالروز پيروزي عمليات غرورآفرين حماسه آزادسازي خرمشهر، گفت: امنيت، آسايش و توفيقات نظام اسلامي مرهون رشادت‌ها و ايثار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بويژه فتح خرمشهر است. حجت‌الاسلام والمسلمين طباطبايي در خطبه‌هاي نماز جمعه اصفهان كه در مسجد امام(ره) اين شهر برگزار شد، افزود: رشادت‌ها وجانفشاني‌هاي رزمندگان اسلام براي آزادسازي خرمشهر شايد هنوز براي عده‌اي باور كردني نباشد. وي اظهار كرد: خرمشهر در حالي توسط دليرمردان رزمنده اين مرز و بوم آزاد شد كه دشمن با تجهيزات كامل و بيش از سه لشگر 12 هزار نفري 19 ماه درآن منطقه مستقر بودند. وي ادامه داد: در اين عمليات بزرگ كه صدام ادعا كرده بود اگر ايراني‌ها بتوانند آن را فتح كنند كليد بصره را به آنها تقديم مي‌كنم والبته دروغ گفت واين كار را نكرد ولي در اين عمليات علاوه بر آزادسازي بخش عظيمي از اراصي كشورمان، صدها هواپيما، هليكوپتر، تانك وتجهيزات نظامي و خودرو رژيم بعث عراق منهدم يا به غنيمت رزمندگان اسلام در آمد و بيش از 19 هزار اسير و 16هزار كشته بر دست بعثي‌ها گذاشته شد. امام جمعه اصفهان افزود: پيام آن پيروزي بزرگ اين است كه با توكل بخدا، وحدت، ايثار و فداكاري مي‌توان بزرگترين قدرت‌هاي جهان را شكست داد. وي خطاب به مردم گفت: اگر وحدت وانسجام خود را حفظ كنيم با همدلي، تلاش ومجاهدت مي‌توانيم به اذن خداوند، دشمنان را در هر جاي دنيا به زانو درآوريم. حجت‌الاسلام والمسلمين طباطبايي در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز با تسليت سالروز شهادت حضرت موسي بن جعفر(ع) در 25 رجب گفت: آن امام بزرگوار بنا بر روايات مختلف بين هفت تا چهارده سال در زندان در اسارت بود ورنج‌هاي فراواني را متحمل شد وسر انجام در سن 54 سالگي به شهادت رسيد. وي افزود: همه آن رنج‌ها و سختي‌ها به خاطر وجود يك عده آدم‌هاي مستكبر دنياپرست بود كه هم اكنون نيز در سراسر دنيا وجود دارند. امام جمعه اصفهان در پايان فرا رسيدن ايام مبعث پيامبر مكرم اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) تبريك گفت.
* واوان - حجت الاسلام محمدي خطيب جمعه واوان با دعوت نمازگزاران به رعايت تقواي الهي و دوري از گناهان با رواياتي از امام موسي كاظم(ع) گفت: دنيا به دريايي شبيه است كه بايد با كشتي تقوا با بار ايمان و بادبان توكل از آن عبور كرد. وي در ادامه با اشاره به بداخلاقي و فساددر جامعه، از نيروي انتظامي و هم دلسوزان خواست براي رويارويي با معضلات اخلاقي و فساد كه دل مومنين را مي‌رنجاند تلاش جدي به عمل آورند. وي همچنين با اشاره به بعثت نبي اسلام حضرت محمد ص و با بيان اينكه يكي از اسرار بعثت، بيان حقايق بود و انبياء الهي آمده‌اند تا با حرف زدن حقايق را بر همگان روشن نمايند. حجت‌الاسلام محمدي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص تحريم‌ها تصريح كرد: نبايد تحريم‌ها را به مذاكرات گره بزنيم بلكه بايد به نيروي جوان اتكاء داشته و از نيروهاي داخلي بهره كافي را ببريم. خطيب جمعه واوان با گراميداشت سالروز آزاد سازي خرمشهر توسط نيروهاي رزمنده اسلام، اين پيروزي را يكي از معجزات الهي دانست.
* مهريز - حجت‌الاسلام برهان امام جمعه مهريز در خطبه‌هاي اين هفته نماز به مناسبت سالروز فتح خرمشهر اشاره كرد و گفت: فتح خرمشهر الگوي ما است مثل اينكه جنگ احد هم كه در صدر اسلام اتفاق افتاد الگوي ماست. خطيب جمعه مهريز با اشاره به سفر رئيس‌جمهور به چين و اظهار اينكه نبرد ما با امريكا و اروپا، حالت برد برد دارد، گفت: مواضعمان را از مواضع حضرت امام خميني(ره) جدا نكنيم و همان مواضع را كه ايشان و مقام معظم رهبري دارند، دنبال مي‌كنيم.
* ورامين- حجت‌الاسلام محمودي امام جمعه ورامين به آزادسازي خرمشهر به دست رزمندگان عزيز اشاره و تأكيد كرد:بيش از يك سال و نيم خرمشهر در اشغال عراق بود و آن جناياتي كه مي‌دانيد انجام دادند لكن بالاخره حق پيروز شد و آن‌ها با خفت خارج شدند. حجت‌الاسلام محمودي اظهار داشت:علت بهتر بودن را خداوند رنگ لباس و پول بيان نمي‌كند،علت بهتر بودن را امر به معروف و نهي از منكر معرفي مي‌كنند،بحمدالله حركت خوبي توسط بسياري از مردم و گروه‌هاي مردمي و نيروهاي انتظامي آغاز شده است لكن همه بايد كمك كنند،وظيفه عمومي ما است. وي سپس عدم اطلاع را دليل اصلي بدحجابي دانسته و عنوان كرد:انسان شخصيت و شرف خود را مي‌خواهد،اگر با نصيحت و ملايمت و بدون توهين و برخورد بد به اين‌ها بگوييد اثر مي‌گذارد،حيف است شهر ورامين و اين ملت كه در سال 42 كه كسي جرات نمي‌كرد عليه حكومت آن زمان حرفي بزند به صحنه آمدند و از دين دفاع كردند امروز اين صحنه‌ها را شاهد باشد. خطيب جمعه ورامين اظهارات برخي مقامات امريكايي مبني بر اين كه گزينه نظامي روي ميز امريكا است را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان ساخت:اين‌ها خيلي احمقند كه 8 سال دفاع مقدس و سلحشوري مردم ما را ديدند باز هم مي‌گويند گزينه نظامي روي ميز است.
* شميرانات - امام جمعه شميرانات شهادت امام موسي كاظم(ع) را تسليت گفت، سوم خرداد روز آزادسازي خرمشهر را گرامي داشت، بعثت رسول اكرم(ص) را تبريك گفت وبه موضوع پايداري بسترساز پيروزي پرداخته واظهار داشت:پايداري در برابر مشكلات، موانع و توطئه‌هاي دشمنان داخلي و خارجي، دشمن را از شكست جبهه خداگرايان نااميد مي‌كند و پيروزي و بهروزي را بسترسازي مي‌نمايد، پايداري كليد پيروزي است. امام جمعه شميرانات پايداري و سازندگي متكي بر ايمان و عزم ملي را عوامل اصلي پيروزي بر دشمنان اسلام و ايران دانسته گفت: ملت ايران با تكيه به ايمان پيروز شد، نيازهاي نظامي خودش را در حوزه‌هاي هجوم و دفاع با پايداري و عزم استوار ملي برطرف ساخت، در حوزه‌هاي سازندگي در همه نقاط كشور فعال شد و ايران ويران شده با جنگ را به كشوري پيشرفته مانند كشورهاي صنعتي پيشرو در جامعه جهاني تبديل كرد، رشد و پويايي و شكوه و شكوفايي را در كليه سرزمين ايران با قدرت تمام به نمايش گذاشت، در عرصه‌هاي علم و فناوري درخشيد و در توان هسته اي، موشكي، ژنتيك، نانو، هوا فضا، سايبري، رشد علمي، شناورسازي و‌هاي تكنولوژي به رتبه‌هاي برتر جهاني رسيد. وي اضافه كرد: دشمنان ايران اسلامي كه پيدايش قطب جهان اسلام با محوريت جمهوري اسلامي در برابر قطب‌هاي جهاني را تحمل نمي‌كردند با درگيرسازي ايران با همسايگان و فشارها و تحريم‌هاي همسو و هماهنگ جلوگيري از تبديل جمهوري اسلامي به يك قدرت جهاني رقيب را پيگيري مي‌كردند، ملت ايران با تكيه به پايداري و توان سازندگي و رشد و شكوفايي ملي همه عرصه‌هايي را كه دشمن نمي‌خواست قدرتمندانه فتح كرد، برنامه امروز قدرت‌هاي استكباري به ويژه جامعه جهاني صهيونيسم به رهبري آمريكا و محورگرايي رژيم صهيونيستي جلوگيري از رشد و شكوفايي بيشتر جمهوري اسلامي است. وي در ادامه سخنانشان تأكيد كرد: در انديشه شكستن مقاومت اسلامي در لبنان، فلسطين، سوريه، عراق و ديگر نقاط جهان اسلامند، تسلط بر جهان اسلام را براي دستيابي به توطئه جهاني سازي مي‌خواهند، ملت سرافراز ايران با رهبري هوشمندانهولي فقيه جبهه مانع تراشي در برابر رشد و شكوفايي ايران اسلامي را با شكست و بن بست روبرو مي‌سازند، دشمنان اسلام و ايران آرزوي توقف رشد و شكوفايي فرهنگي، علمي و فني جمهوري اسلامي در عرصه‌هاي گوناگون به ويژه عرصه‌هاي نظامي را به گور مي‌برند، حجت‌الاسلام والمسلمين دعاگو دوران تحريم را بستر حقيقي رشد و شكوفايي ملي ناميده گفت: بي‌هيچ ترديدي رشد و شكوفايي ما از بركات دوران تحريم و تهديد و فشار و پايداري ملت ايران در برابر آنهاست، هرگز ملت ايران سلاح اتمي نمي‌سازد ولي همه مي‌دانند توان ساخت سلاح اتمي را به دليل برخورداري از فناوري هسته‌اي داراست، از دستيابي جمهوري اسلامي به سلاح هسته‌اي نگران نيستند چون همه دارندگان سلاح، سلاح هسته‌اي را سلاح بازدارنده مي‌دانند و هرگز به كاربرد نظامي آن نمي‌انديشند، نگراني اصلي قدرت‌هاي استكباري سرعت رشد نفوذ سياسي، توان علمي و فناوري جمهوري اسلامي و رويارويي آينده با يك رقيب عمده در بازارهاي جهاني است. وي در پايان تأكيد كرد: جمهوري اسلامي هرگز از تعهدات بين‌المللي‌اش تخلف نمي‌كند، فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي‌اش در چهارچوب معاهدات بين‌المللي ان‌پي‌تي است و آزمنديهاي سياسي غرب را ر در چهارچوب مذاكرات هسته‌اي با گروه 1+5 هرگز تحمل نمي‌كند، همه فناوري‌هاي مجاز بين‌المللي با قدرت تمام به پيش مي‌روند و با اخم و تحريم و تهديد هيچ كشور و قدرتي از سرعت رشد و شكوفايي‌شان باز نمي‌مانند.
* فيروزآباد - حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه فيروزآباد در خطبه‌هاي نماز به شرح حديثي در خطبه اول از پيامبر(ص) در مورد مكارم اخلاق پرداخت و راستگوئي را از جمله از مكارم اخلاق مورد توجه دين مبين اسلام و بويژه از خلقيات ارزشمند و از سجاياي حضرت رسول اكرم(ص) دانست و گفت: راستگوئي تأثيرات زيادي در زندگي فردي و اجتماعي انسان دارد. اگر جامعه اسلامي و آحاد مسلمانان به صفت راستگوئي متصف و متخلق گردند آن جامعه به سعادت و رستگاري نائل خواهد شد. اگر همه در كلام و رفتار صادق باشند و همه به هم راست بگويند و صادقانه عمل نمايند آن جامعه آسوده و بسوي خوشبختي گام برخواهد داشت صداقت گل سرسبد همه فضايل اخلاقي است. حجت الاسلام حسن زاده در خطبه دوم نماز به مناسبتهاي روز جهان اسلام و كشور پرداخت و ابتدا به سالروز فتح خيبر توسط اميرمؤمنان(ع) اشاره نمود و آن را از جمله فضايل اميرمؤمنان دانست و گفت: بايد همه فضائل اميرمؤمنان را بيان كنيم و بيان فضايل مولي علي(ع) شروع و تبليغ خوبي‌ها و تبليغ دين و محاسن و نيكي هاست.
* مينودشت - حجت الاسلام حسيني امام جمعه مينودشت در خطبه‌هاي نماز ضمن سفارش نمازگزاران به تقوي الهي اظهار داشت: خداوند دو نوع نعمت به ما عطا كرده است نعمت ظاهري مانند خورشيد و ماه و اشجار و... و نعمت معنوي مانند نعمت آزادي وحدت، دفع توطئه دشمنان و... كه در هيچ كدام از اينها خداوند منت نگذاشته به جز يك نعمت و آن نعمت نبوت و پيامبري است. وي گفت: موجودات و مخلوقات داراي مراتبي هستند مرتبه نباتات بالاتر از مرتبه جمادات است مرتبه حيوانات بالاتر از نباتات، در ميان انسانها مرتبه انبيا بالاترين مرتبه است و باز انبيايي كه رسل هستند بالاتر هستند و در ميان آنها اولوالعزم بالاتر از رسل است و در ميان اولولعزم آن كه خاتم آنهاست و نبوت به آن ختم مي‌شود حضرت محمد مصطفي(ص) است. وي گفت: خداوند مي‌فرمايد: به سوي شما آمده است رسولي از خود شما سخت است بر آنچه كه شما را به زحمت مي‌اندازد دلسوزي شديد دارد نسبت به شما تا هدايت شويد و نسبت به مؤمنين رئوف و رحيم است حتي نسبت به حيوانات و به داستاني از اين شهر آشوب اشاره كردند درباره پيامبر اكرم(ص)، آهو و مرد يهودي كه مسلمان شد و شهادتين را به زبان جاري كرد.
* نيكشهر - نماز جمعه اين هفته نيكشهر به امامت حجت الاسلام لطفيان اقامه شد. وي گفت: همين ايستادگي ملت ايران، موجب شيفتگي ملت‌هاي دنيا بسوي ملت ايران شده است و حتي بسياري از دولت‌هايي هم كه جسارت ايستادگي در مقابل قدرت‌هاي زورگو را ندارند، از ايستادگي نظام جمهوري اسلامي خرسند هستند و آن را تمجيد مي‌كنند. وي طرح موضوعاتي همچون هسته‌اي و حقوق بشر و برخي موضوعات ديگر از طرف قدرت‌هاي زورگو را بر ضد ملت ايران، صرفاً بهانه دانست و خاطرنشان كرد: فتح خرمشهر به ما آموخت كه تلاش آنها اين است كه با اين بهانه‌ها و فشارها،‌ملت ايران را از ايستادگي در مقابل زورگويي‌ها و قلدري‌هاي خود، منصرف كنند اما اين اتفاق هيچگاه نخواهد افتاد. وي افزود: ملت ايران توانايي‌هاي خود را در ميدان‌هاي مختلف اثبات كرده و نشان داده است كه بدون تكيه بر امريكا هم مي‌توان به پيشرفت‌هاي علمي و اجتماعي و نفوذ بين‌المللي و عزت سياسي دست پيدا كرد. رئيس شوراي فرهنگ عمومي تاكيد كرد: فتح خرمشهر به ما آموخت كه ملت ايران راه درست را انتخاب كرده است و به مسير خود ادامه خواهد داد و اكثريت دنيا نيز با اين ملت است. وي با اشاره به تلاش هميشگي امپراطوري خبري استكبار براي جلوگيري از رسيدن آوازه پيشرفت‌ها و موفقيت‌هاي ملت ايران به گوش جهانيان، گفتند: فتح خرمشهر به ما آموخت كه با وجود همه اين تلاش‌ها، امروز جمع كثيري از مردم دنيا به ملت ايران اعتماد دارند و اين ملت را ستايش مي‌كنند. وي با انتقاد از بكار برده شدن تعبير دروغين "جامعه جهاني" در مقابل جمهوري اسلامي ايران، افزودند: نبايد تعبيري را كه دشمنان بكار مي‌برند ما هم بكار ببريم زيرا واقعيت آن است كه آنها جامعه جهاني نيستند و فقط چند دولت مستكبر تحت نفوذ كمپاني‌هاي متعلق به صهيونيست‌هاي بدنام هستند. ايشان تأكيد كرد: فتح خرمشهر به ما آموخت كه جامعه جهاني، ملتها و دولت‌هاي مظلومي هستند كه بدليل فشار قدرت‌ها، جسارت اظهار مخالفت با زورگويان را ندارند اما اگر فضايي بدست آورند، قطعاً اين مخالفت را ابراز خواهند كرد. وي افزود: جامعه جهاني، دانشمندان و انديشمندان و خيرخواهان و آزاديخواهان دنيا هستند. وي خطاب به جوانان گفت: كشور و آينده آن، متعلق به شما است، خود را براي فتح افق‌هاي دور دست و انجام كارهاي بزرگ آماده كنيد.
* فراشبند - حجت الاسلام پناهيان در خطبه‌هاي نماز اين هفته شهرستان فراشبند، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقواي الهي اظهار داشت: در پي بي‌نتيجه ماندن مذاكرات هسته‌اي، ايران اسلامي اعلام مي‌دارد كه آماده مذاكرات هستند. در هر زمان و در چارچوب قانون با حفظ منافع و مصالح و عدم تضييع حقوق ملت ايران مي‌باشند. 1+5 بداند دو مقوله تحريم و تهديد در مورد ايران، در مذاكرات هسته‌اي جايگاهي ندارد. ضعف غربي‌ها در مذاكرات، عدم صداقت و عدم حسن نيت آنهاست و از طرفي هم زياده خواهي آنان باعث شكست در مذاكرات مي‌شود. حسن نيت و اعتمادسازي و شفاف سازي ايران بر كسي پوشيده نيست. ملت ايران از تيم مذاكره كننده خود كمال تشكر و قدرداني را دارند. چرا كه در اين نشست قاطعانه و با صراحت هرچه تمام‌تر از منافع و مصالح ايران دفاع كردند و كاري كردند كه نسخه غربيها عليه ايران در اين مذاكرات پيچيده شده و آرزوي آنان را برباد رفت. اين پيروزي و امثال آن نتيجه مقاومت و ايثار مردم و جوانان و رزمندگان ايثارگر بود. نماينده ولي فقيه در ادامه 27 رجب مبعث رسول اكرم(ص) را به همه مسلمانان و به خصوص نمازگزاران تبريك و تهنيت عرض نموده و در پايان 25 رجب 183 هجري قمري سالروز شهادت امام كاظم(ع) را به همگان تسليت گفتند و بيان كردند: آن امام همام سالها مورد آزار و اذيت و تعقيب و زجر خلفاي عباسي بود و سالها تحت نظر و در تبعيد و زندانهاي تك سلولي و سياهچال‌هاي بغداد در غل و زنجير به سر مي‌برد. امام كاظم بي‌آنكه بيمي به دل راه بدهد به خاندان و بازماندگان سادات رسيدگي مي‌كرد و از حفظ و حراست و بقاياي آنان غفلت نداشت.
* امام جمعه زنجان: فتح خرمشهر قدرت نظامي و دفاعي جمهوري اسلامي را به رخ جهانيان كشيد
* خطيب جمعه ياسوج: حماسه سوم خرداد شكست هميشگي را براي دشمنان نظام و انقلاب به بار آورد
* امام جمعه ساري: عظمت و اقتدار نظام اسلامي در حماسه سوم خرداد تجلي و نمود عيني يافت
* امام جمعه رشت: بعثت پيامبر اكرم(ص) كرامت انساني را به بشريت بخشيد
* خطيب جمعه سمنان: وحدت بخشيدن و يگانه كردن مردم از جهت فكر و عمل از نتايج بعثت پيامبراكرم(ص) است
* امام جمعه خرم‌آباد: پيام بعثت يك پيام جهاني براي همه انسانها است

http://www.jomhourieslami.com/1393/13930303/13930303_17_jomhori_islami_shahrestan_0029.html

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هکر تندر بزرگ در تاریخ 1393/03/07 و 10:45 دقیقه ارسال شده است

سلام و عرض ادب


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 176
  • بازدید سال : 1,340
  • بازدید کلی : 13,172
  • کدهای اختصاصی