loading...
شاهدان سبز
alireza alipour بازدید : 106 پنجشنبه 14 اسفند 1393 نظرات (0)

باسمه تعالی

 

زندگینامه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)

 

فاطمه (علیها السلام) در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمام قرون و اعصار می‌باشد. این عقیده بر گرفته از مضامین احادیث نبوی است. این طایفه از احادیث، اگر چه از لحاظ لفظی دارای تفاوت هستند، اما دارای مضمونی واحد می‌باشند. در یکی از این گفتارها (که البته مورد اتفاق مسلمانان، اعم از شیعه و سنی است)، رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)می‌فرمایند: "فاطمه سرور زنان جهانیان است". اگر چه بنابر نص آیه شریفه قرآن، حضرت مریم برگزیده زنان جهانیان معرفی گردیده و در نزد مسلمانان دارای مقامی بلند و عفت و پاکدامنی مثال‌زدنی می‌باشد و از زنان برتر جهان معرفی گشته است، اما او برگزیده‌ی زنان عصر خویش بوده است. ولی علو مقام حضرت زهرا (علیها السلام) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نمی‌باشد و در تمامی اعصار جریان دارد. لذا است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در کلامی دیگر صراحتاً فاطمه (علیها السلام) را سرور زنان اولین و آخرین ذکر می‌نمایند. اما نکته‌ای دیگر نیز در این دو حدیث نبوی و احادیث مشابه دریافت می‌شود و آن اینست که اگر فاطمه (علیها السلام) برترین بانوی جهانیان است و در بین زنان از هر جهت، کسی دارای مقامی والاتر از او نیست، پس شناخت سراسر زندگانی و تمامی لحظات حیات او، از ارزش فوق العاده برخوردار می‌باشد. چرا که آدمی با دقت و تأمل در آن می‌تواند به عالیترین رتبه‌های روحانی نائل گردد. از سوی دیگر با مراجعه به قرآن کریم درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرتش نازل گردیده است که از آن جمله می‌توان به آیه‌ی تطهیر، آیه مباهله، آیات آغازین سوره دهر، سوره کوثر، آیه اعطای حق ذی القربی و... اشاره نمود که خود تأکیدی بر مقام عمیق آن حضرت در نزد خداوند است. این آیات با تکیه بر توفیق الهی، در مقالات دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما در این قسمت به طور مختصر و با رعایت اختصار، به مطالعه شخصیت و زندگانی آن بزرگوار خواهیم پرداخت.


برای دیدن متن کامل پست به ادامه مطلب مراجعه کنید.

alireza alipour بازدید : 148 پنجشنبه 08 آبان 1393 نظرات (0)

در قرآن آياتي درباره ذوالقرنين آمده كه ميتوان به آيه 83 تا 93 سوره كهف اشاره كرد.

شما ميتوانيد براي اطلاع از اين مبحث به ادامه مطلب مراجعه كنيد

alireza alipour بازدید : 52 یکشنبه 08 تیر 1393 نظرات (0)

 

 
 
 
 
 

 

 

تهران-ایرنا-نوشیدنی های سنتی مانند شربت آبلیمو، خاکشیر، تخم شربتی،کاسنی ،سکنجبین و بید مشک می تواند به کاهش تشنگی و عطش در ماه مبارک رمضان کمک کند.

 

براي ديدن مطالب بيشتر مرطبت با اين موضوع به ادامه مطلب برويد

 

alireza alipour بازدید : 63 سه شنبه 03 تیر 1393 نظرات (0)
دست و زبان سینما قاصر است از اینکه بتواند معجزه‌های بزرگی چون مصطفی چمران را زنده کند. سید مرتضی آوینی در این باره سخنی به این مضمون می‌گفت:میزان تقرب فیلم به واقعیت، بستگی به میزان تقرب فیلمساز به حقیقت دارد. لذا اگر دیدید عارف واصل مجاهدی فیلمساز شد همو می‌تواند حماسۀ چمران را خلق کند.
alireza alipour بازدید : 52 جمعه 16 خرداد 1393 نظرات (0)

تهران- ایرنا- در یورش صبح امروز گروه تروریستی القاعده به سامرا که با دهها خودرو و بلدوزر صورت گرفت، شش محله شهر به تصرف تروریست ها درآمد و 45 نفر از جمله 25 نظامی عراقی زخمی شدند.

 

خبرگزاری آلمان روز پنجشنبه به نقل از شاهدان عینی گزارش داد: شمار زیادی از نیروهای القاعده با حمله به شهر سامرا واقع در 118 کیلومتری بغداد محله های

الخضراء، عرموشیه، السلام والجبریه را تصرف و با استقرار نیروهای خود در این محله ها، چندین پست بازرسی ارتش را منهدم و 25 نظامی و 20 غیر نظامی را زخمی کردند.

شاهدان عینی افزودند: نیروهای القاعده با سلاح های سبک ،سنگین و بلدوزر از محورهای مناطق جلام، ضلوعیه والمعتصم و با در دست گرفتن پرچم های سیاه وارد شهر سامرا شدند و مسجد رزاق بزرگترین مسجد شهر و ساختمان مرکز جوانان واقع در یک هزار متری مرقد امامین عسکریین (علیهما السلام) را تصرف کردند.

شاهدان عینی افزودند: در حال حاضر صدای شلیک گلوله در شهر شنیده می شود و اهالی شهر از ترس کشته شدن به خانه های خود پناه برده اند.

رسانام** 1453**1549

 

انتهای پیام /*

براي مطالعه گزارش مشرق نيوز به ادامه مطلب برويد.

alireza alipour بازدید : 55 یکشنبه 11 خرداد 1393 نظرات (0)
 
قرآن كريم، تنزيل‌ يافته و راهي طولاني را از عرش الهي آمده تا به اعماق دل و جان مشتاقان راه يابد. از سوي ديگر پيامبر اكرم9 اسوه حسنه مطلق براي عالم بشريت در همه زمينه‌ها، به ‌خصوص زمينه پراهميت تعليم و ترويج قرآن بوده‌اند و راه صحيح تعليم و ترويج اين تنها كتاب آسمانيِ...
alireza alipour بازدید : 69 پنجشنبه 08 خرداد 1393 نظرات (0)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین آقای حاج شیخ حسین معصومی زرندی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ حسین معصومی زرندی رحمت‌الله‌علیه را به خاندان و بازماندگان محترم و ارادتمندان و شاگردان ایشان و به عموم مردم انقلابی کرمانشاه تسلیت عرض میکنم. این روحانی بزرگوار دورانی طولانی پیش از انقلاب و نیز در دوران دفاع مقدس و پس از آن در خدمت نظام جمهوری اسلامی و اهداف عالیه‌ی اسلامی بوده و متحمل زحماتی در این مسیر نورانی شدند. از خداوند متعال علوّ درجات و رحمت و مغفرتش را برای آن مرحوم مسألت میکنم.
سیّد علی خامنه‌ای
۷ خرداد ۱۳۹۳

alireza alipour بازدید : 43 چهارشنبه 07 خرداد 1393 نظرات (1)

بخش خبر شهرستان: نماز عبادي سياسي آدينه همچون هفته‌هاي گذشته با حضور انبوه مومنين نمازگزار در مساجد و مصلي‌هاي سراسر كشور اقامه شد. ائمه جمعه در خطبه‌هاي اين هفته با اشاره به فرارسيدن سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر به بيان رشادتها و فداكاريها و ابعاد مختلف اين فتح بزرگ پرداختند و افزودند: بايد از اين حماسه باشكوه كه با رشادت‌آفريني رزمندگان و با تكيه بر قدرت الهي صورت پذيرفت درس عبرت گرفت. آنان با بيان اينكه اين پيروزي عظمت و اقتدار نظام اسلامي را به رخ جهانيان كشيد بيان كردند: حماسه سوم خرداد پيروزي هميشگي را براي ملت ايران و شكست را براي دشمنان نظام و انقلاب به ارمغان آورد. خطباي جمعه با تاكيد بر اهميت و پاسداشت حماسه فتح خرمشهر و حفظ دستاوردهاي دفاع مقدس اظهار داشتند: اين روز بايد به عنوان باارزش‌ترين وافتخارآميزترين روز در تاريخ نظام اسلامي همواره گرامي داشته شده و زواياي مختلف اين فتح بزرگ براي جوانان بازگو شود.

alireza alipour بازدید : 30 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

من طاقت نمی آورم که دور از صحنه جنگ باشم

و تا ثبات در منطقه برقرارنشود استراحت نمی خواهم

این روحیه به حدی عجیب بود که یکبار وقتی فرزندش مریض بود،

در جواب همسرش که از او می خواهد به جبهه نرود می گوید:

جان یک بچه، در مقابل جان این همه عزیزانی که در حال جنگ هستند ارزشی ندارد

93/2/8 سالگرد شهادت شهید شیرودی.....

alireza بازدید : 55 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)
محرم نظری، جانباز 70 درصد کرجی، پس از 26 سال تحمل رنج و درد دوری از همرزمان شهیدش و گذراندن روزهای سخت ناشی از مشکلات جراحت، روز یکشنبه 3/1/93 به شهادت رسید.

شهید محرم نظری به دلیل شدت جراحات وارده به نخاع، کلیه و اعضای داخلی شکم در منطقه عملیاتی ماووت و تحمل سال‌های پر از سختی و رنج به شیرینی وصال دست یافت و سرانجام به یاران شهیدش پیوست و روز سه شنبه گذشته در گلزار شهدای ملارد به خاک سپرده شد.

alireza alipour بازدید : 53 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)

تا به حال نام يوم الهدم را شنيده ايد ؟ يوم الهدم يعني روز ويران کردن ...

در هشتم شوال سال 1344 هجري قمري پس از اشغال مکه ، وهابيان به سرکردگي عبدالعزيزبن سعود روي به مدينه آوردند و ...

alireza alipour بازدید : 65 چهارشنبه 06 فروردین 1393 نظرات (0)


دانلود تیتراژ ها و میان برنامه های برنامه سمت خدا

 تیتراژهای شروع

تیتراژهای پایانی

میان برنامه ها

فایل های تصویری

فایل های تصویری

فایل های تصویری

فایل های صوتی

فایل های صوتی

فایل های صوتی

آدرس صفحه:http://samtekhoda.tv3.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=56&Itemid=79

alireza alipour بازدید : 410 یکشنبه 03 فروردین 1393 نظرات (0)

يکي ديگر از افتخارات استان گيلان محمّد فلاحپور قاري جوان و خوش ذوق است.او که هم اکنون2۵ سال دارد
قرائت قرآن را نزد پدر خويش که از اساتيد مجرب قرآن است فرا گرفت.در سالهاي آغازين شروع فعاليت او که به دوران طفوليت بر ميگردد
او مانند خيلي از نو جوانان ديگر دچار عارضه صوتي شد و به توصيه پدر بزرگوار خود براي مدتي
قرائت قرآن را کنار گذاشت و به حفظ قرآن کريم مشغول شد تا آنجا که موفق به حفظ 10 جزئ آخر قرآن
شد.ولي بعد از گذراندن اين دوره دوباره فعاليتهاي خويش را در زمينه ي قرائت قرآن آغاز کرد و توانست خود را به سطح عالی قرائت در کشور و جهان برساند.
مقامات داخلي:
نفر سوم مسابقات سازمان تبليغات اسلامي در زاهدان
نفر اول مسابقات بسيج در تهران
نفر اول مسابقات ورزشکاران
نفر اول مسابقات دانشجويان کشور
مقامات بين المللي:
نفر اول مسابقات بين المللي ليبي در سال 1383

نفر اول مسابقات بين المللي دانشجويان مسلمان سراسر جهان در اصفهان در سال 1384

كليپ تجلیل از استاد محمد فلاح پور  در  پايين                حجم:١/٩٢٦

دانلود
براي ديدن تصاوير بيشتر به ادامه مطلب برويد

alireza alipour بازدید : 842 سه شنبه 06 اسفند 1392 نظرات (0)

بسم الله الرّحمن الرّحیم

تا می­توانید برای اسلام، انسان هم­فکر و فداکار تربیت کنید.    امام راحل قدّس سرّه

آشنایی با فعالیّت­های فرهنگی مؤسسه یاران سبز موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف

 

 

alireza alipour بازدید : 41 شنبه 19 بهمن 1392 نظرات (0)

به روز 12 فروردین 1334 ه.ش در شهرضا در خانواده ای مستضعف و متدین بدنیا آمد. او در رحl مادر بود كه پدر و مادرش عازم كربلای معلّی و زیارت قبرسالارشهیدان و دیگر شهدای آن دیار شدند و مادر با تنفس شمیم روحبخش كربلا، عطر عاشورایی را به این امانت الهی دمید.

alireza alipour بازدید : 30 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (0)

ا توجه به اینکه خداوند قادر مطلق است، حتی در هر شرایط زمانی و مكانی، مردگان را زنده می كند، مثل قضیه حضرت ابراهیم (علیه السلام)؛ آیا از نظر عقلی امكان دارد خدا در یک شرایط خاص جای دو نفر را با هم عوض كند؟

alireza alipour بازدید : 46 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

چهارمین اختر فروزان آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن الحسین علیه السلام معروف به سجاد، نمادی از کمالات و ارزش های انسانی، زینت بندگان پاک سیرت و پیام آور کربلا بود. ابرمردی که شاهد تلخ ترین حوادث روزگار بود، ولی چون کوهی استوار در برابر همه توفان های بلا و دشواری ها ایستادگی و در جبهه های گوناگون با آنها مبارزه کرد. امام معصومی که هدایتگری های خویش را در عصر خفقان و سیاهی، در قالب دعا و مناجات با خدا به امت اسلامی ارزانی داشت و توانست در سایه سار دانش خود، بزرگان و اندیشمندانی گران قدر را در دامان خود بپروراند.

alireza alipour بازدید : 35 شنبه 05 بهمن 1392 نظرات (0)

وظایف ما در زمان غیبت همان وظایف در زمان حضور امام معصوم (علیهم السلام)است. مجموع این وظایف را می توان در یک جمله خلاصه کرد و گفت بزرگ ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت، انتظار فرج و ظهور دولت جهانی حضرت مهدی(عج) است. عملی شدن انتظار فرج این است که به تمام دستورات قرآن، پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) و اهل بیت (علیهم السلام) جامه عمل بپو شانیم.

در ادامه به چند وظیفه که در کتب معتبر آمده، بسنده می کنیم.

alireza alipour بازدید : 46 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

در زمانی که امام زمان حضور دارند و چشم های گنه کار وجود منور ایشان را نمی بیند، قطعا سبک زندگی متفاوت است. ما شخصاً حضور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را درک نکرده ایم تا ببینیم ایشان چگونه زندگی می‌کنند. آنچه که برای ما مهم است شاخص ها و ملاک هایی است با توجه به راهنمایی های علما و دین اسلام به خصوص عارفانی که به جایگاه های خاص معرفتی رسیده اند و توصیه هایی از سوی امام عصر برای ما دارند به ما رسیده است.


براي ادامه بحث به ادامه مطلب برويد
alireza alipour بازدید : 38 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

با توجه به فراوانی و تعداد افرادی که در دوران غیبت صغرا و کبرای امام عصر(علیه السلام) آن حضرت را زیارت کرده‌اند، شکی نیست که دیدار امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) امری شدنی و ممکن است.

در این فراز، نظر برخی از علمای بزرگ شیعه را در این باره مورد توجه قرار می دهیم: مرحوم «سید مرتضی» در کتاب تنزیه الأنبیاء در جواب کسی که پرسید اگر امام غایب باشد و کسی نتواند به خدمت او برسد و از برکات وجودش بهره ببرد، پس چه فرقی بین وجود و عدم آن حضرت است، نوشته است: «اول چیزی که در پاسخ می گویم این که ما قطع نداریم که کسی خدمت او نرسد و آن حضرت را ملاقات نکند... این امری است که قطعی نشده... و نیز در جواب می توان گفت: هرگاه علت پنهان شدن امام، خوف از ظالمان و تقیه از معاندان باشد، این علت در حق موالیان و شیعیان زایل می گردد.» [1]

ادامه اين بحث در ادامه مطلب

alireza alipour بازدید : 41 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

تازگی ها بعد از اینکه پسر عبدالباسط (قاری مصری قرآن) شیعه شد؛ شنیده شده که علمای اهل سنت بعد از اینکه مرده ای را دفن می کنند و می روند، برمی گردند و برای میت نام علی بن ابیطالب (ع) را تذکر و یاد آوری می کند،آیا این می تواند درست باشد؟


 

برا ادامه بحث به ادامه مطلب برويد.

نوشته شده از سايت www.http://islamquest.net

alireza alipour بازدید : 65 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

پاسخ اجمالي


هر حادثه تاریخی را باید با توجه به شرایط و اوضاع سیاسی زمان خودش بررسی کرد.

از اوّلین اقدامات امام حسن (ع) بعد از به حکومت رسیدن، تهیه سپاهی برای مقابله با لشکر کشی و خطر معاویه بود، اما با توجه به شرایط و اوضاع جامعه و بررسی همه جانبه مسائل جهان اسلام و با در نظر گرفتن توان و قدرت نظامی حکومتش در مقابل معاویه و این که ادامه جنگ با این شرایط به صلاح نبود، تن به صلح دادند و از ادامه درگیری پرهیز نمودند. تاریخ گواهی می دهد که اوّلاً: امام حسن (ع) به دلیل نداشتن یاران و فرمانده هان مخلص، توان پیروزی نظامی بر معاویه و اطرافیانش را نداشتند. ثانیاً: در چنین شرایطی نتیجه نبرد و جنگ با معاویه به نفع دنیای اسلام نبود. ثالثاً: درگیری امام حسن (ع) با معاویه و کشته شدن آن حضرت به دست معاویه شکست مرکز خلافت مسلمانان بود. اما زمان امام حسین (ع) و شرایط آن کاملاً فرق می کرد. چرا که مردم در این مدت از ظلم و ستم امویان به ستوه آمده بودند، وخواستار بیعت با آن حضرت بودند و شهر کوفه آماده برای تشکیل حکومت بود، همچنین طرف مقابل امام حسین (ع) یزید بود که به هیچ یک از احکام و آداب اسلامی پایبند نبود و بیعت امام با او؛ یعنی به رسمیت شناختن، ظلم، ستم، فساد و از بین رفتن اسلام.

بنابراین، صلح امام حسن (ع) و قیام امام حسین (ع) دو حادثه و واقعه تاریخی هستند و هر کدام از آنها را باید، با در نظر گرفتن شرایط سیاسی ـ اجتماعی عصر خود تحلیل و بررسی نمود و گرنه از نگاه ما هر دوی آنها امام و معصوم از خطا و اشتباه اند و اگر امام حسین (ع) به عنوان جانشین امام علی (ع) به امامت می رسیدند، همان کاری را انجام می دادند که برادرش امام حسن (ع) انتخاب کردند.


پاسخ تفضيلي در ادامه مطلب


 


alireza alipour بازدید : 40 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

هدایت‌الله میرمرادزهی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی درباره این حادثه گفت: متأسفانه در این حادثه تروریستی ۱۷ تن از مرزبانان ناجا به شهادت رسیدند و ۷ نفر از آنان مجروح شدند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 47
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 44
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 51
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 63
  • بازدید سال : 1,227
  • بازدید کلی : 13,059
  • کدهای اختصاصی